Bagarens klagan

I skrivande stund sitter jag och småfryser efter att ha tagit ett kallt, hedligt isbad. Jag har kommit hem efter att ha tränat med några and traceurs från UPKF. Det var en lugn träning idag och långt ifrån seriös. Hur som helst, alla vet inte vad parkour är. Inte än i allafall. Då vi tränade idag utanför ett bageri som hade stängt så står ägaren där innanför och glor på oss. Vi håller på att träna balans och vaults över ett räcke med gräs nedanför som finns vid bageriet. Tillslut kommer ägaren ut och frågar vad vi gör och vi förklarar för honom och frågar om det är OK att vi tränar här eller om han vill att vi ska gå. Han sa att det var okej att vi tränade där, bara vi inte förstörde något eller gjorde oss illa.


Det gick bara cirka femton minuter tills någon, nedanför räcket vid källarenfönstret, knackade åt oss. Feladam gick ned dit och bagaren höjde en lapp mot fönstret. Där stod det ''Ni är helt jävla galna.'' Den dagen då folk ser parkour som det verkligen är, dvs en diciplin och inte en extremsport, skålar jag för det. Otrevliga människor, blää. Well, på Lördag blir det ''Kungensjam'' då vi efter träning ska... Vräka i oss lasagne. Synd att jag inte gillar lasagne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0