Kungens jam

Idag samlades vi klockan tolv på det vanliga stället för att träna. Jag hade onda aningar redan på bussen; det regnade då jag åkte in mot stan' men det försvann dock. Vi samlades och gjort en lång uppvärmning blandat med styrka och uthållighet. Sedan drog vi vidare. Det var tänkt att vi skulle träna till kl. 4 för att sedan fara till Luigi, pastakungen och äta samt få gratis drycket. Så blev det inte. Vi hann bara sätta igång att träna efter uppvärmningen tills regnet kom. Vi tränade under ett träd just då, och stod kvar där under för att vänta ut den lilla skuren. FAIL. Det började ösa ner regn och vi hade två val - antingen söka ett annat skydd och bli dyngsur eller att stå kvar under trädet och sakta men säkert bli blöt.

Vi valde att springa iväg vilket vi gjorde. Det var så mycket regn att det var cirka 1dm djupt vatten på vissa gator och det strömade längst trotoaren. Vi fortsatte att träna, eller träna och träna, efterom det var så kallt så värmde vi upp hela tiden istället. Det är ju träning det med. Aja, efter att ha vridit ur t-shirten och önskat att underkläderna bara kunde bli torra så satt man sig ned för att vänta på bussen i två timmar. Den buss som tar mig till ödemarken, of course. Ironiskt nog hade jag tänkt att ta ett rehabliterande isbad då jag kom hem men avfärdade tanken rätt så snabbt. Det blev ett varmt skumbad istället.

Oavsett om vi var dyngsura på in och- utsida så var vi i allafall glada. :) Även min kamera blev lite blöt men den bör klara sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0